czwartek, 3 marca 2022

Zotter Rum Rosinchen ciemna mleczna 60% nadziewana ganaszem rumowym i rodzynkami


Dopiero co kosztowałam Zotter Handscooped z rumem, gdzie praktycznie nie było go czuć (mowa o Pflaume & Hazelnuss), a teraz sięgnęłam po nadziewańca, który rum miał już w nazwie. Kupiona na foodieshop24.pl Rum Roschinen brzmiała klasycznie i byłam ciekawa, czy mimo tak prostych połączeń pokaże moc swych składowych. To ciemna mleczna czekolada o 60% zawartości kakao, która w środku kryje rumowy ganasz na bazie masła i karmelizowanego mleka, wzbogacony o rodzynki.


Zachwyciłam się, gdy tylko przełamałam czekoladową taflę. W pierwszej kolejności należy nadmienić, iż Rum Roschinen na pewno nie jest czekoladą dla osób nietolerujących alkoholowych słodkości. Intensywny zapach rumu uderza do głowy natychmiastowo, a połączony jest w wonią mocno kakaowej mlecznej czekolady. W ustach cała kompozycja jest cudnie gładka - zarówno kuwertura, jak i nadzienie, z tym, iż w nadzieniu mamy wiele kawałków rodzynek. Są one jednak na tyle miękkie i upojone rumem, że zupełnie nie zaburzają soczystej miękkości. Aromatyczny i mocny rum, słodycz rodzynek, doskonałe wyważenie karmelowo-maślanego ganaszu, wspaniałe kakaowe uderzenie płynące z ciemnej mlecznej czekolady - niczego więcej mi nie było trzeba do szczęścia. Rum Roschinen to energetyzująca, choć bardzo alkoholowa tabliczka.


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, rum, syrop skrobiowy, karmelizowane mleko w proszku (odtłuszczone mleko w proszku, cukier), rodzynki 8%, pełne mleko, masło, pełny cukier trzcinowy, sól, lecytyna sojowa, wanilia, cynamon.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 512 kcal.
BTW: 7,6/34/36.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz