czwartek, 31 marca 2022

Zotter Preiselbeer ciemna 70% nadziewana ganaszem żurawinowym


Ostatnia żurawinowa czekolada od Zottera, którą miałam okazję próbować, zapisała się w mojej pamięci złotymi zgłoskami (mowa o Fruchttafel Vegan Preiselbeer & Preiselbeeren). Teraz, na Forcie Karola w Górach Stołowych, trzymałam w dłoniach żurawinową Handscooped, będącą również wegańską propozycją, ale jakże odmienną w swej formie! Kupiona na foodieshop24.pl Preiselbeer to ciemna czekolada o 70% zawartości kakao, nadziewana ganaszem żurawinowym z udziałem ryżu i kokosa.


Tak naprawdę, wszystkie te ryże i kokosy można puścić w niepamięć - można wręcz stwierdzić, że robią tylko za strukturę, choć może miejscami poczułam tchnienie kokosowych wiórków. Wnętrze Zotter Preiselbeer to żurawina w czystej postaci, autentycznie kwaskowata i cierpka, przełamana umiarkowaną słodyczą. Kuwertura z ciemnej czekolady dodatkowo nadaje powagi. Ganasz ma soczystą strukturę; miejscami odnalazłam maleńkie fragmenty suszonych owoców. Swą konkretną prostotą kompozycja wciągała po czubek głowy. Zotter ma dobrą rękę do żurawiny... Smakowity, dziki autentyk.


Skład: surowy cukier trzcinowy, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, żurawina, napój ryżowy w proszku (ryż, olej słonecznikowy, sól), syrop skrobiowy, sok jabłkowy, koncentrat żurawinowy, suszona żurawina, kokos w proszku (pasta kokosowa, mleko kokosowe, mąka kokosowa), koncentrat soku cytrynowego, wiórki kokosowe, lecytyna sojowa, sól, lecytyna słonecznikowa, proszek cytrynowy (koncentrat soku cytrynowego, skrobia kukurydziana, cukier), wanilia.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 484 kcal.
BTW: 3,8/31/44.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz