sobota, 22 stycznia 2022

Raaka Miso Maple ciemna surowa 68% Dominikana z miso z ciecierzycy i ryżu koji


Szalonych połączeń w wykonaniu Raaka nigdy dość! Po Matcha Swirl, nadal pozostajemy przy azjatyckich smakach. Tym razem, za sprawą sklepu Sekretów Czekolady, poznamy efekt fuzji dominikańskich ziaren Zorzal (68% całości) z... miso z ciecierzycy i ryżu koji. Nie mam dużego doświadczenia w eksplorowaniu tego typu smaków, dlatego takowe połączenia są dla mnie dużą zagadką.


Surowa czekolada intrygująco pachnie kiszonką i wędzonką. Można się wręcz przerazić - to chyba będzie mocne! Jakże wielkie okazało się moje zdziwienie, gdy przy pierwszym kęsie urzekł mnie zaskakująco mocno owocowy bukiet. Skupiłam się na mało dojrzałych jabłkach, dzikich i przesuszonych przez słońce; a także na gruszkach przyprószonych cynamonem i kakao. Łagodniejsze nuty uderzają po prostu w kierunku szarlotki z lodami.

Nie myślcie jednak, że na tym koniec! Azja zobowiązuje. Od owoców przechodzimy w stronę torfu i whisky. Generalnie czekolada rozlewa się w ustach gęstwiną, przez co wszystko jest obłędnie intensywne. Towarzyszy nam alkoholowa iluzja, która podąża w stronę nie tylko whisky, ale ogółem ciemnych słodów, mocno palonego karmelu i trochę kwaskowatego stoutu. Wspaniała, przebogata, niepowtarzalna czekolada od Raaka... doprawdy, nawet kontrowersyjne połączenie wychodzą tej brooklińskiej manufakturze genialnie.


Skład: ziarna kakao, cukier klonowy, tłuszcz kakaowy, miso ciecierzycowe (ryż koji, ciecierzyca, sól morska, woda Blue Ridge Mountain, koji), wanilia.
Masa kakaowa min. 68%.
Masa netto: 51 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz