niedziela, 16 stycznia 2022

Georgia Ramon Chuncho Peru Cusco Valley ciemna 74%


Chuncho jest jednym z najstarszych i najbardziej aromatycznych odmian kakao na świecie. Wiele z kakaowców rosnących w peruwiańskiej dolinie Cuzco (na wysokościach nietypowych dla tego gatunku), liczy sobie ponad 200 lat. To właśnie z dawanych przez nie ziaren niemiecka Georgia Ramon stworzyła dziś opisywaną ciemną czekoladę 74%, którą kupiłam w sklepie Sekretów Czekolady. Według producenta, tabliczka ma charakteryzować się delikatną owocowością, akcentami suszonych kwiatów oraz trawy.


Dla mnie Chuncho pachniała przede wszystkim świeżymi brzoskwiniami z pieprzem. Okazała się gęsta i chrupka, kojarząc się z asfaltem, lawa i melasą. Wyrazista paloność przeplatała się z brzoskwiniową słodyczą i lekką pieprznością. Myślałam o jogurtowym cieście, by zaraz potem odpłynąć już w stronę... przekopanej ziemi w ogrodzie. Koniec końców, zatrzymałam się na iluzji lekko obitej brzoskwini, obtoczonej w ziemi - która pośród ogrodowego kwiecia i nieskoszonych traw czekała, aż ktoś zechce ją podnieść. 

Czekolada smakowała mi, ale mnie nie porwała i na dłuższą metę trudno ją będzie zapamiętać. Wiele ciemnych tabliczek od Georgia Ramon zdecydowanie mocniej wyrażała walory kakao.


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 74%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 572 kcal.
BTW: 8/43/32.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz