sobota, 30 października 2021

Raaka Turmeric Radiance ciemna surowa 62% Dominikana z kurkumą, imbirem, wanilią, skórką pomarańczy, trawą cytrynową, werbeną, cynamonem, kardamonem, kolendrą, macą i goździkami


Turmeric Radiance jest jedną w nowszych propozycji od brooklińskiej manufaktury Raaka, która wpadła w moje ręce dzięki sklepowi Sekretów Czekolady. Każda z tych nowości wywoływała moją wielką ekscytację. Podobnie jak szalona Blue Magic, dziś opisywana czekolada jest inspirowana roślinnymi napojami Goldthread (ów producent zdrowych toników posiada w swej ofercie napój o dokładnie tej samej nazwie - Turmeric Radiance). Raaka Turmeric Radiance jest ciemną surową czekoladą o 62% zawartości dominikańskiego kakao Zorzal, do której dołożono całą masę przypraw. Kurkuma stoi na czele, zaś za nią odnajdziemy: imbir, wanilię, skórkę pomarańczy, trawę cytrynową, werbenę cytrynową, cynamon, kardamon, kolendrę, macę i goździki. Grubo!


Czekolada jest tak naładowana kurkumą, że aż zabarwiła na żółto opakowanie! Widać też wyraźnie kurkumowe wtręty wewnątrz. Kompozycja pachnie wariacko: drewnem, masłem z kurkumą, środkiem do czyszczenia mebli i himalajską herbatą.

Niesamowicie miękka i gęsta, przede wszystkim opowiada nam historię o tybetańskiej herbacie z masłem. Nigdy wprawdzie takowej nie piłam, a jedynie wielokrotnie o niej czytałam, lecz jakoś nie mogłam odgonić od siebie tego skojarzenia. Kurkuma przepięknie zgrywa się z aksamitnym masłem kakaowym oraz drewnianymi nutami dominikańskich ziaren. Cała reszta przypraw zarówno orzeźwia, jak i rozgrzewa - wszystko odnajduje idealny, przytulny balans. Feeria smaków została tak znakomicie wyważona, iż pomimo wyczuwalności poszczególnych mocnych elementów, Turmeric Radiance łagodnie nas kołysze. To było przepyszne doświadczenie.


Skład: ziarna kakao, cukier kokosowy, tłuszcz kakaowy, kurkuma, imbir, wanilia, skórka pomarańczy, trawa cytrynowa, werbena cytrynowa, cynamon, kardamon, kolendra, maca, goździki.
Masa kakaowa min. 62%.
Masa netto: 51 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz