piątek, 10 marca 2023

Zotter Indianerbanane aus Südtirol mleczna 50% nadziewana ganaszem z pawpaw i galaretką z pawpaw


Zupełnie nie wiedziałam, czego się spodziewać po tej czekoladzie! Indianerbanane aus Südtirol od Zottera zawiera wariacje na temat owocu pawpaw (inaczej banana preriowego), którego nigdy dotąd nie jadłam. Roślina dające te owoce nazywa się urodlin trójłatkowy (Asimina triloba) i pochodzi ze wschodniej części Ameryki Północnej. Zotter skorzystał jednak z owoców wyhodowanych w Tyrolu - stąd zresztą nazwa kompozycji, którą kupiłam na foodieshop24.pl. Do degustacji zasiedliśmy na Hali Boraczej.


Mleczna czekolada o 50% zawartości okala karmelowo-miodowy ganasz z pawpaw, zaś ów ganasz przytula galaretkę z pawpaw. Sam banan preriowy ponoć cechuje się smakiem leżącym gdzieś między bananem a mango, z nutą miodu. Całość doprawdy mnie nie porwała i nie byłam w stanie dostrzec tu nic charakterystycznego. Fakt, w mojej tabliczce wyjątkowo obficie wylała się w manufakturze czekoladowa kuwertura, przez co smak nadzienia mógł być nieco przyćmiony. Lecz nawet gdy próbowałam skosztować go oddzielnie, identyfikowałam go po prostu jako karmelowo-miodowy i to bardzo subtelny w wydźwięku. Nawet galaretka była wyjątkowo mało obfita, a przez to nie mogła się niczym popisać - mogłabym uznać, że jest na przykład jabłkowo-bananowa. Przyznaję, że chyba warto by mi było spróbować innej tabliczki Indianerbanane aus Südtirol - być może w moim egzeplarzu proporcje warstw były niezbyt fortunnie rozmieszczone.


Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, miazga kakaowa, puree z pawpaw, syrop skrobiowy, odtłuszczone mleko w proszku, pełne mleko, koncentrat soku cytrynowego, miód, karmelowe mleko w proszku (odtłuszczone mleko w proszku, cukier), pektyna jabłkowa, wanilia, lecytyna sojowa, sól.
Masa kakaowa min. 50%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 481 kcal.
BTW: 6,3/30/45.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz