środa, 22 marca 2023

Beskid Curiosity ciemna 72% z gruszką i brzoskwinią


Po przeogromnie słodkiej Zotter Vanilla + Crisps na kolejnym czekoladowym postoju podczas jesiennego wędrowania po Górach Łużyckich, marzyłam o czymś zdecydowanie bardziej wytrawnym. Na szczycie Senovsky Vrch wyjęłam z plecaka 100-gramową ciemną czekoladę o 72% zawartości kakao (blend), którą zakupiłam bezpośrednio w manufakturze Beskid podczas Beskidzkiego Festiwalu Czekolady w Węgierskiej Górce w październiku 2022 roku. Tabliczka ta nazywa się Curiosity, ponieważ inspirowana jest piwem wild ale o tej nazwie, stworzonym przez browar Pinta. Zdobią ją kawałki liofilizowanej gruszki oraz trzy połówki liofilizowanych brzoskwiń.


Curiosity zrobiła mi niebywale dobrze - właśnie czegoś takiego potrzebowałam w tamtym miejscu i czasie. Solidna, cudnie oblepiająca, mocno czekoladowa w klasyczny sposób, umiarkowanie słodka z akcentami kawowymi, drzewnymi i delikatnie kwiatowymi - świetnie zgrywała się w wysokiej jakości liofilizowanymi owocami, które smakowały autentycznie, świeżo, miękko uginając się pod zębami, w tym połączeniu nieco nawiązując do cydru. Upaćkałam się radośnie tą czekoladą, niczym brzdąc. Nie było to nic wielce skomplikowanego, ale ujęło mnie - i pomyśleć, że przez chwilę zastawiałam się w Beskidowym sklepiku, czy jest mi sens kupować tak "zwykłą" tabliczkę. 


 
Skład: ziarna kakao, cukier, tłuszcz kakaowy, liofilizowana gruszka 1%, liofilizowana brzoskwinia 1%, lecytyna sojowa.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 100 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz