wtorek, 23 października 2012

Lindt Excellence Wasabi gorzka z wasabi

Wasabi, czyli chrzan japoński, to roślina uprawiana w Korei, Japonii i na Tajwanie. Jego korzeń znalazł zastosowanie w lecznictwie (bogaty w witaminy i sole mineralne, posiada działanie grzybobójcze, bakteriobójcze, moczopędne, przeciwbólowe i pobudzające sekrecję soków trawiennych), oraz w kuchni. Dużo ostrzejszy od klasycznego chrzanu, dodatkowo z nutą goryczy. W Polsce dostępny w postaci proszku i gęstej pasty. Klasyczny element w przyrządzaniu sushi oraz sashimi.

 Jedwabista gorzka czekolada najwyższej jakości, delikatnie przyprawiona znanym z intensywnego i lekko piekącego smaku wasabi. Egzotyczny, intrygujący dodatek znany miłośnikom kuchni japońskiej. Zaskakująca, ale doskonała harmonia intensywnych i odległych smaków. Absolutnie nowatorska wariacja na temat czekolady i egzotycznych przypraw. (wg. lindt.pl)


Po pozytywnych doświadczeniach z czekoladami z nutą chili, nie bałam się tego podejścia. Uznałam wręcz, że MUSZĘ spróbować tej tabliczki, zwłaszcza, że to Lindt (a więc prawdopodobieństwo sknocenia czegoś niewielkie :)). 
Jeszcze oglądając wyrób na sklepowej półce, zawiodłam się nieco, że producent zastosował tu JEDYNIE aromat wasabi. W domu, podczas degustacji, ta pozorna wada stała się zaletą, ale o tym za chwilę.
Po rozdarciu sreberka do naszych nozdrzy dociera intrygujący duet aromatów chrzanu i kakao. Nie wiem, czy jest to stricte wasabi, bowiem nie miałam z tą rośliną wcześniej do czynienia w mojej diecie - jednakże chrzan wyczuwalny jest wyraźnie. Delikatna obawa przed pierwszym kęsem szybko mija. Ciemna czekolada oczywiście jest wyborna, jak to mój ulubiony Lindt. I bardzo dobrze się stało, że wasabi jest tutaj tylko aromatem - dodanie jakichkolwiek cząstek tego korzenia zepsuło by smak tabliczki. W tym przypadku, wasabi niesie ze sobą po prostu ostrą chrzanową nutę. Nutę, która kolejny raz sprawa, iż czekolada coraz bardziej mnie zadziwia - z jak wieloma dodatkami potrafi łączyć się w doskonałą kompozycję!
Lindt Excellence Wasabi konieczny do spróbowania - dla odważnych! :)


Skład: cukier, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, tłuszcz mleczny, wasabi (aromat), lecytyna sojowa, wanilia.
Masa kakaowa min. 47%.
Masa netto: 100 g
Wartość energetyczna w 100 g: 492 kcal




2 komentarze:

  1. Byłam wczoraj na zakupach i właśnie zrezygnowałam z tej tabliczki na rzecz innej (choć też linda), ale muszę na pewno kupić!!!
    Jadłam chrzan wsabi kilka krotnie (tj. samego się nie da zjeść;p) jadłam jako dodatek do sushi i jest BARDZO mocny, więc uważam, że choć odrobina mogłaby zabić smak czekolady, dlatego jest tu tak mała jego nutka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaką kupiłaś? ;)
      Lindt nie mógłby popełnić takiej gafy jak w przypadku tej białej czekolady z zielonym pieprzem, którą opisywałam... Takie małe akcenty są rewelacyjne :). Warto spróbować!

      Usuń