sobota, 17 lutego 2024

Sopocka Manufaktura biała 35% Wenezuela Paria


Na ostatnim Beskidzkim Festiwalu Czekolady zakupiłam wszystkie wówczas dostępne rodzaje czekolad dostępne na stoisku Sopockiej Manufaktury Czekolady. Aż mi głupio, że totalnie bez powodu przeciągałam pierwszą degustacją którejś z nich! To wyjątkowa marka, która prężnie pnie się do góry; ostatnio zgarniając nagrody Akademii Czekolady. Tworzy ją małżeństwo: Tomasz Siciński i jego żona Ekwadorka Martha Coelo Morales, której rodzina od wielu lat związana jest z uprawami kakao. To bardzo sympatyczni i pełni pasji ludzie.

Dziś przed Wami biała czekolada o 35% zawartości masła kakaowego z ziaren Criollo uprawianych w wenezuelskim regionie Paria.


Kiedy tylko powąchałam biały zdobiony okrąg, od razu przypomniałam sobie o białej Willie's Cacao degustowanej lata temu w dniu ślubu - takie dzieła to doskonały dowód na to, jak masło kakaowe doskonałej jakości potrafi przekazać do czekolady szlachetne posmaki kakao. Biała Sopocka pachnie słodkim masłem z ziołami. Na podniebieniu rozpuszcza się mięciutko i bez przeszkód, rozpościerając wyważoną słodycz, umiarkowaną tłustość i niesamowite nuty łąkowe, pieprzne i ziołowe, twarożku przyprawionego na orientalną modłę, pikantnego szczypioru, sera feta wymieszanego z serkiem wiejskim. To było doskonałe, przebogate doświadczenie. Polecam każdemu, kto pragnie odkryć tajemniczą twarz Prawdziwej Białej Czekolady, będącej znacznie czymś więcej niż słodkim ulepkiem.


Skład: tłuszcz kakaowy, mleko w proszku, cukier trzcinowy.
Masa kakaowa min. 35%.
Masa netto: 65 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 603,8 kcal.
BTW: 9,1/44,1/43,2.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz