piątek, 9 lutego 2024

Sobieraj Chocolate ciemna 60% Wybrzeże Kości Słoniowej z ksylitolem, prażonym sezamem i solą


Paweł Sobieraj jest wrocławskim twórcą wegańskich czekolad słodzonych fińskim ksylitolem. Korzysta z miazgi i masła kakaowego pochodzących z Wybrzeża Kości Słoniowej. Dwie jego najbardziej interesujące mnie tabliczki otrzymałam podczas zeszłorocznego Beskidzkiego Festiwalu Czekolady, za co bardzo dziękuję!

Podchodzę do czekolad z ksylitolem bez wielkiego entuzjazmu, bowiem przeszkadza mi wrażenie chłodu, jakie ów słodzik pozostawia na podniebieniu. Bez wątpienia, spory wybór wariantów smakowych w Sobieraj Chocolate jest jednak wybawieniem dla osób, które nie powinny spożywać cukru. Toteż chwała, że istnieją marki tworzące czekolady z takim zamysłem.

W 60% czekoladzie z prażonym sezamem i solą czułam przede wszystkim ów ksylitolowy chłód oraz bardzo smaczny prażony i lekko słony sezam. Te dwa wyraźne akcenty całkiem przyćmiły mi czekoladowość, choć prawdę powiedziawszy nie wiem, czy zastosowane tu kakao ma jakiś wyjątkowy bukiet? Cóż, pozostaje mi przy następnej okazji po prostu sięgnąć po tabliczkę bez dodatków, by się o tym przekonać.


Skład: miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, prażony sezam 22%, ksylitol fiński, sól.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 436,2 kcal.
BTW: 5,3/39,8/12,1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz