środa, 21 lutego 2024

Leonidas Dark Nibs ciemna 55% z nibsami kakaowymi


Leonidas jest belgijską marką istniejącą od 1913 roku, założoną przez Greka Leonisada Kestekidesa. I nie, nie jest to marka bean-to-bar, ale czasem również takie czekolady znajdziecie u mnie. Choć ta fabryka słodyczy posiada ponad 1000 punktów sprzedaży w ponad 30 krajach, zestaw tabliczek Leonidas przyjechał do mnie wprost z Belgii, jako upominek z podróży od Przyjaciół. Jeszcze raz bardzo dziękuję!

Pierwszą z tabliczek - Dark Nibs - skosztowałam na szczycie mojej ukochanej Ostrzycy Proboszczowickiej na Pogórzu Kaczawskim. Co najmniej raz w roku muszę wrócić w to miejsce, to takie moje Miejsce Mocy! Dark Nibs bardzo pasowała do zimowej wędrówki. Ze względu na jedynie 55% zawartość kakao czekolada jest dość słodka, a dodatek licznych, drobnych, soczystych nibsów kakaowych podkręca bardzo klasyczną i przyjemną kakaowość. Chwali się całkiem czysty skład jak na nie bean-to-bar czekoladę (miazga kakaowa, cukier, kawałki prażonych ziaren kakao 5%, tłuszcz kakaowy, lecytyna sojowa), żadnego odtłuszczonego kakao w proszku czy aromatów. 


Skład: miazga kakaowa, cukier, kawałki prażonych ziaren kakao 5%, tłuszcz kakaowy, lecytyna sojowa.
Masa kakaowa min. 55%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 533 kcal.
BTW: 6/44/35.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz