poniedziałek, 11 lipca 2022

Definite Dominican Repubic Öko-Caribe ciemna 80%


Po klasycznej siedemdziesiątce od Definite wykonanej z dominikańskiego kakao Öko-Caribe z prowincji Duarte, przyszedł czas na wersję mocniejszą, a mianowicie osiemdziesiątkę. Ją również zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady i po poprzedniej degustacji nie spodziewałam się fajerwerków. Jest w tym chyba sporo autosugestii, iż barwa tabliczek Definite nader dobrze mi współgra z kolorami opakowań, bowiem takiego wrażenia doznałam również tym razem.


Osiemdziesiątka okazała się być w aromacie bardziej winna niż bakaliowa siedemdziesiątka. Wyczuwałam również sugestie surowego ziarna kakao. Jeśli chodzi o konsystencję, ściągająca twardość i bardziej przychylna gładkość pozostawały w balansie.


Podbicie poziomu kakao oczywiście spowodowało zelżenie słodyczy, ale też zmodyfikowało charakter owocowości. Jak wspomniałam w sferze zapachu, 70% koleżanka kryła w sobie moc bakalii, tu zaś raczymy się pestkami wiśni z odrobiną wiśniowego soku, truskawkami maczanymi w czerwonym winie wytrawnym, no i do tego nie daje o sobie zapomnieć pewna uładzona ziemistość. Nieustannie podąża ona w stronę posmaku surowego ziarna kakao. Dzikość owoców i surowych ziaren zostaje ujarzmiona w elegancji czerwonego wina. Znów jest dobrze, prosto, smacznie, ale... chyba zbyt poważnie jak na mój gust.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy.
Masa kakaowa min. 80%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 581 kcal.
BTW: 10,4/40/49,6.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz