poniedziałek, 11 grudnia 2023

Orfeve Alto Piura Brut De Noir ciemna 70% Peru z chrupiącym cukrem


Mam problem z serią Brut De Noir od genewskiej manufaktury Orfeve. Charakteryzuje się ona zastosowaniem skarmelizowanego, chrupiącego cukru, który totalnie zaburza mi odbiór walorów kakao. Tak było i tym razem, w przypadku tabliczki Alto Piura, stworzonej z 70% peruwiańskich ziaren Gran Blanco, zebranych w 2021 roku w dolinie Alto Piura. Zostały one prażone 45 minut w 105 stopniach Celsjusza, zaś czekoladę konszowano 65 godzin. Czekoladę kupiłam w ukochanym sklepie Sekretów Czekolady.


Zapach sugerował kwiaty podane na aksamitnej bazie, ale dostajemy chrzęszczące między zębami grudki i piasek, które naprawdę mnie irytują i cieszę się, że to ostatnia Brut De Noir w moich zapasach. Przez ów chrupiący cukier smaki są nierównomiernie rozłożone, ale udaje się mi wychwycić lekką kwaskowatość orzeźwiającego miąższu nie do końca dojrzałych owoców: głównie moreli i winogron. Do głosu dochodzi również delikatny miód akacjowy. Jeśli macie ochotę wypróbować Orfeve, zdecydowanie bardziej polecam klasyczną kolekcję Noir De Noir.


Skład: ziarna kakao, surowy cukier trzcinowy.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 564 kcal.
BTW: 9/38/35.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz