czwartek, 23 listopada 2023

Chocolate Tree Orange & Almond mleczna 45% Peru z migdałami i pomarańczą

Dziwnie byłoby nam udać się do Węgierskiej Górki na Beskidzki Festiwal Czekolady pomijając wyjście w góry! W racji, iż w tym roku ów wspaniały festiwal trwał cały weekend, wzięliśmy wolne w piątek i wybraliśmy się wówczas czerwonym szlakiem z Węgierskiej Górki na Baranią Górę. Było to już któreś nasze podejście do tej trasy, ale zawsze nie dopisywała nam pogoda. Tym razem nam się poszczęściło! Szliśmy w obie strony tak samo, więc podwójnie mogliśmy się podelektować tamtejszymi widokami. Natomiast czekoladami tego dnia delektowaliśmy się... potrójnie!

Najpierw, na wspaniałej Hali Radziechowskiej, sięgnęliśmy po Orange & Almond od szkockiej manufaktury Chocolate Tree (kupiona w sklepie Sekretów Czekolady). To 100-gramowa mleczna czekolada o 45% zawartości peruwiańskiego kakao, posypana została migdałami i kawałkami suszonych pomarańczy; ma w sobie również udział olejku pomarańczowego. W tej kompozycji zaskoczyła mnie wyjątkowa nienachalna, acz oczywista pomarańczowość. Suszone kawałki owocu były miękkie i z łatwością wtapiały się w czekoladę; ich struktura była idealna - żadnej gumowatości! Forma i dawka zostały dobrane tak, by nie przytłoczyć całości - w efekcie przyszły do nas skojarzenia na kształt jakiegoś kakaowo-migdałowego koktajlu na mleku, z subtelnym dodatkiem likieru pomarańczowego. Kwiatowa i delikatna mleczna czekolada charakteryzowała się umiarkowaną słodyczą, a migdały subtelnie chrupały i smakowały nienagannie. W takim oto przyjemnym towarzystwie mogliśmy rozkoszować się październikowym słońcem...

Skład: cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, mleko w proszku 25%, miazga kakaowa, migdały 10%, pomarańcze 2%, olejek pomarańczowy <1%.