sobota, 16 kwietnia 2022

Goodnow Farms Putnam Rye Whiskey ciemna 77% Ekwador z whiskey


Niedawno miałam okazję spróbować ciemnej czekolady od Goodnow Farms Chocolate, stworzonej z 77% ekwadorskiego kakao, a wzbogaconej o rum Lawley's Small Batch Dark. Ta propozycja nie porwała mnie specjalnie - moje oczekiwania wobec niej były zdecydowanie większe. Na bazie tej samej czekolady, amerykańska manufaktura wyczarowała także fuzję z żytnią whiskey Putnam Rye, która wywodzi się z tej samej destylarni, co wyżej wspominany rum (mowa o Boston Harbor Distillery). Czy ta wersja mocniej przypadnie mi do gustu? 

Obie alkoholowe czekolady zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.


Uwielbiam teksturę i elegancki wygląd tabliczek od Goodnow Farms... Nasza piękność pachniała bardzo kwieciście i duszno, kojarząc się także z świeżo wyciśniętym sokiem pomarańczowo-grejpfrutowym, z tchnieniem czegoś orientalnego. O dziwo, w zapachu alkohol mi się jakoś nie narzucał.

W smaku, momentalnie się to odmieniło. Od pierwszego kęsa odczuwamy ostrawą ziemistość - wyraźny torfowy alkohol miesza się w kwiecistością ekwadorskiego kakao w naprawdę mocnej fuzji. Mamy tutaj także troszkę nalewki jeżynowej i grejpfrutowego nektaru. Jest przy tym soczyście i tak cudnie gęsto w ustach... Bardzo zbożowo, dymnie, esencjonalnie... Whiskey z biegiem degustacji coraz to bardziej miażdży radosny charakter kakao, owiewając je dystyngowanym mrokiem. Bardzo, ale to bardzo spodobał mi się ten efekt. Choć ta recenzja nie wydaje się wcale bogatsza niż dotycząca wersji z rumem, to dziś opisywana czekolada zawierała w sobie zdecydowanie więcej kolorowej dynamiki i mocy. Bezapelacyjnie wygrywa dla mnie w tym pojedynku.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, whiskey.
Masa kakaowa min. 77%.
Masa netto: 55 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz