czwartek, 28 kwietnia 2022

Definite Casabe ciemna 70% Dominikana z maniokiem i solą


Nim przejdę do klasycznych Definite bez dodatków, najpierw trzeba mi trochę poeksperymentować. Moja czwarta tabliczka od tej dominikańskiej manufaktury, to ciemna czekolada o 70% zawartości kakao Öko-Caribe, wzbogacona o maniok oraz sól morską. Wszystkie Definite zdobyłam dzięki ulubionemu sklepowi Sekretów Czekolady.

Po połamaniu zdobnej tafli dostrzegamy raz po raz umieszczone wewnątrz kawałki manioku. Zapach czekolady jest bardzo świdrujący. Mi przypomniał pieczone ziemniaki w przyprawach oraz pieczony chleb, natomiast mojemu Mężowi... niezbyt świeżą szczotkę do toalety...


Sama czekolada jest dość słodka, nienarzucająco kwiatowa i mało ściągająca, o subtelnych kawowych posmakach. Zostawia po sobie gładki film. Generalnie trudno ją jednoznacznie oddzielić od dodatków, które mają niemożebny wpływ na odbiór całości. Kompozycja jest bowiem wybitnie słodko-słona. Sól tu użyta całkiem mocno daje czadu i wydaje się być lekko wędzona. Mój Mąż uznał, iż nigdy wcześniej nie jadł tak słonej czekolady. Dla mnie był to ciemny chleb w solą, popity czarną kawą - choć należy pamiętać, że sama czekolada jest SŁODKA. Delikatna chrupkość manioku i nuty, jakie niesie, przywołują na myśl ziołowe chrupki bądź nachosy.

Dla mojego Męża czekolada była dziwna i skrajna, a dla mnie w gruncie rzeczy - zwyczajna. Nie odebrałam jej aż tak ekstremalnie.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, maniok, sól morska.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 519 kcal.
BTW: 8,4/34,3/61,1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz