niedziela, 21 listopada 2021

Coco Christmas Spice mleczna 40% Kolumbia z cynamonem, zielem angielskim, gałką muszkatołową, goździkami i anyżem


Mając na względzie mierne wspomnienia związane z czystymi czekoladami ze szkockiej manufaktury Coco (ciemna i mleczna, obie z kolumbijskiego kakao) - pokładałam nadzieję jedynie w tabliczkach z dodatkami. Może ich dobór, w egzemplarzach zakupionych przeze mnie w sklepie Sekretów Czekolady - będzie trafiony i znacznie ubogacający kompozycje. Pierwszy raz miałam to sprawdzić przy widokowych skałkach na zboczu Medvedi Hora w Jesionikach. Sięgnęłam tam po 40% Colombian Milk przemienioną w Christmas Spice - dzięki obecności cynamonu, ziela angielskiego, gałki muszkatołowej, goździków i anyżu. 


O ile przebijająca spod przypraw sama czekolada znów była mało wyrazista i kojarząca się z mdłym arbuzem - dodatki na szczęście nadały jej charakteru, czyniąc degustację przyjemną. Kompozycja przypraw budziła skojarzenia z igliwiem oraz świeżo upieczonym ciastem korzennym z marcepanem. Sugestia marcepanu okazała się szczególnie urzekająca. Zupełnie nie przeszkadzało mi to, że anyż dość mocno się wybijał - dobrze zgrywał się z pozostałymi przyprawami, tworząc w gruncie rzeczy wcale niebanalny korzenny bukiet. Cynamon, którego można było spodziewać się tu sporo, przebrzmiewał całkiem delikatnie. Tak... Zdecydowanie, przemyślane dodatki są jedynym ratunkiem dla mojej sympatii do Coco...


Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, mleko w proszku 14%, lecytyna sojowa non-GMO, cynamon, ziele angielskie, gałka muszkatołowa, goździki, anyż.
Masa kakaowa min. 40%.
Masa netto: 80 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 559 kcal.
BTW: 6/36,9/51,8.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz