niedziela, 21 lipca 2024

Zotter Haiti ciemna 72%

 
 
Byłam przekonana, że już wcześniej próbowałam jakiejś czekolady od Zottera wykonanej z kakao z Haiti, ale przegląd archiwum mojego bloga wyprowadził mnie z błędu. Jeszcze jesienią zeszłego roku kupiłam Zotter Labooko Haiti 72% Dark Chocolate od Zotter Polska. Ziarna pochodzące z Kooperatywy Pisa, prażono delikatnie metodą fine mist, a konszowano przez 8 godzin. Opakowanie tabliczki, jak to u zotterowskich single-origin bywa, obfituje w kwiecisty opis nut smakowych, ale nie czytałam go przed degustacją, by niczym się nie sugerować.

Czy ciemna 72% czekolada to dobry wybór na upalne lato? Zapewne nie każda, ale nasza Haitanka jest na tę okazję doskonała! Cechuje się chłodnym zapachem sugerującym pyszny wieloowocowy sorbet. Jest bardzo krucha i delikatna, miękka i soczysta - w sposób charakterystyczny dla Zottera. Gęsta, ale też bardzo rześka i uroczo słodka. Przywodzi na myśl dobrze zmrożone lody truskawkowo-miętowe, ponadto same truskawki, dojrzałe brzoskwinie i morele, a wszystko to otulone kremem z orzechów laskowych i nerkowca. Łączy w sobie wrażenie orzeźwiającego koktajlu na bazie wody mineralnej i świeżych ziół oraz przytulną mleczność. Poczułam się czekoladowo rozpieszczona. 


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 70 g (2x 35 g).
Wartość energetyczna w 100 g: 584 kcal.
BTW: 8,8/43/34.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz