niedziela, 7 kwietnia 2024

Sopocka Manufaktura biała 35% Wenezuela Paria z pistacjami, bananami i solą

 
Po genialnej białej Wenezuela Paria bez dodatków oraz niezadowalającym dla mnie wariancie z truskawkami i malinami, sięgnęłam po trzecią wariację Sopockiej Manufaktury na temat owej białej czekolady. Znów mamy 35% wenezuelskiego masła kakaowego Criollo, połączonego z mlekiem oraz cukrem trzcinowym - tym razem kompozycja wzbogacona została o kruszone pistacje, kawałeczki liofilizowanych bananów oraz sól. Już na sam węch czułam, że ta opcja będzie mi zdecydowanie bardziej pasować, niż truskawkowo-malinowa.

 
Na pierwsze miejsce wybił się ten wyjątkowy, wiercący ziołowy zapach. I już nie mogłam powstrzymać się od spróbowania... Z miejsca uderza sól, a zaraz potem... pieprz! Po chwili kojarzę już, iż wynika on z tej niesamowitej ziołowości masła kakaowego. Dalej porywa mnie cudowna, maślano-karmelowa słodycz, z wspaniałym bananowym zacięciem, które jest bardzo na południowoamerykańską modłę. To zupełnie nie są mdłe banany, ale raczej takie żywe i przeniknięte ziołowością. Nie czuć ich jakoś bardzo w konsystencji całości, jakby idealnie wtapiały się w kakaowe masło. Pistacje swym charakterystycznym smakiem oraz miłą teksturą (i świetnym zgraniem z solą!), genialnie dokładają się do bardzo spójnej i przepysznej kompozycji. Wszystko mi tu pasowało. Rewelacja!

 
Skład: tłuszcz kakaowy, mleko w proszku, cukier trzcinowy, pistacje, banan liofilizowany, sól.
Masa kakaowa min. 35%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 597 kcal.
BTW: 9,6/43,5/43,1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz