piątek, 5 maja 2023

Manufaktura Czekolady Grand Cru ciemna 70% Dominikana


Ciemną siedemdziesiątkę z dominikańskiego kakao w interpretacji Manufaktury Czekolady poznałam już parę lat wstecz w kilku wydaniach z dodatkami (z żurawiną, z imbirem, z wiśniami i migdałami, z ananasem i malinami) i teraz przy okazji eksploracji linii Grand Cru nareszcie skosztowałam wersji czystej - w pierwszy dzień 2023 roku. Ujęło mnie, że w zasadzie część nut, które zanotowałam wówczas, zidentyfikowałam również teraz, choć skupienie się na opcji bez dodatków zawsze nieco zmienia odbiór. Producent sugeruje: "delikatne owoce cytrusowe z lekkimi nutami suszonej śliwki i tytoniu). Dominikana Grand Cru zdobyła brąz Akademii Czekolady w 2017 roku. 


Czekolada pachnie grillowanym chlebem i ten aromat zgarnął wszystko. Wyrazista paloność, automatycznie kierująca nas w stronę grzanek i przypalonej skórki chleba. W ustach roztacza soczystą gęstość, serwując przy tym podobne co w zapachu doznania. Mnóstwo w niej konkretów.  Mamy podwędzane, suszone śliwki oraz wiśniowo-śliwkowy tytoń. Dalej myślę o lekko nadpsutej pomarańczy oraz jej surowej i grubej skórze. Wszystko to idzie mi w stronę charakternego kompotu z suszonych i wędzonych owoców, dobrze doprawionego głównie goździkami. Mimo, że czekolada pozostawia po sobie mokry popiół i ziemisty pył na języku, jest on słodki. Roi się tu od soczystej słodyczy, przypominającej bardziej syrop z mirabelek niż miód; mającej w sobie coś dzikiego. Wspaniała, pełna mocy tabliczka.


Skład: ziarna kakao, cukier.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 597 kcal.
BTW: 9,5/38/52.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz