piątek, 26 sierpnia 2022

Raaka Blueberry Lemon Poppy Seed ciemna surowa 60% Tanzania z białą czekoladą, jagodami, kokosem, cytryną i makiem


Ta czekolada od Raaka z samej nazwy wyglądała mi na wyjątkowo smakowitą. Pomyślmy tylko - Blueberry Lemon Poppy Seed... Od razu na myśl przychodzi mi jakiś przepyszny deser z soczystą masą makową i orzeźwiającymi owocami. Tymczasem mamy tutaj surową czekoladę o 60% zawartości tanzańskich ziaren Kokoa Kamili, wymieszanych fikuśnie z białą wegańską czekoladą, jagodami, kokosem, cytryną i makiem. Tabliczka wygląda więc prześlicznie. Moje radosne eksploracje z marką Raaka uskuteczniam jak zwykle dzięki sklepowi Sekretów Czekolady.


Zarówno w zapachu, jak i w smaku - kompozycja jest przesiąknięta owocami. Na tyle, iż umyka nam kakao, umyka nam też kokos. W zasadzie życzyłabym sobie, by w jakiś sposób został uwidoczniony kontrast między dodatkami a ciemną czekoladą sensu stricte. Degustowałam bowiem pudding z owoców leśnych, oczywiście z naciskiem na jagody, lecz iluzorycznie pojawiły mi się także maliny i jeżyny. Delikatnie skroplono go sokiem cytrynowym. Mak czuć w strukturze - drobne ziarenka urozmaicają konsumpcję, lecz smakowo nie za bardzo mają szansę się popisać, a szkoda. Gdzieś w finiszu, majaczą nieśmiało goryczkowym posmakiem. To była smaczna czekolada, ale wydaje mi się, iż owe zestawienie składników ma potencjał na o wiele więcej.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, jagody, kokos, cytryna, mak, lecytyna słonecznikowa, wanilia.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 51 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz