środa, 28 sierpnia 2024

Covertina Milk Chocolate with Hazelnuts mleczna z orzechami laskowymi

 
Jeśli czytałeś mojego bloga wiesz, iż od czasu do czasu lubią pojawiać się tam czekolady, których pewnie byś się tam nie spodziewał. Dwie inne tabliczki egipskiej marki Covertina opisywałam już kiedyś, gdy Przyjaciele przywieźli mi je z podroży do Egiptu. W tym roku, po kolejnym takowym wyjeździe, otrzymałam następne - bardzo dziękuję! Nie mam pojęcia, czy w Egipcie istnieje jakakolwiek manufaktura bean-to-bar; Covertina jest po prostu producentem słodyczy. Kakao w proszku stoi tu wyżej w składzie niż masa kakaowa, ale nic to - wszak to upominek, jaki cudnie jest wziąć ze sobą na urlop, by posilić się podczas wysiłku fizycznego i nie przejmować się, że jakieś subtelne nuty smakowe umkną przy olśnieniu widokami itp.

W drodze na najdalszy na południu wybitny szczyt Małej Fatry Luczańskiej - Kľak, zatrzymaliśmy się na szczycie Ostra Skała, by posilić się egipską słodkością w towarzystwie kawy z termosu. Kiedyś już próbowałam mlecznej Covertiny z kruszonymi migdałami wewnątrz tabliczki, teraz miałam do dyspozycji takową z kawałkami orzechów laskowych. To bardzo słodka rzecz, z wyczuwalną waniliną - czekoladowa masa wraz kruszonymi orzechami sprawia też trochę wrażenie nugatowej. Na szlak - super sprawa. No i fajnie jest skosztować nawet takich zwykłych produktów z rejonów globu, w których nigdy się nie było! Opakowania takich tabliczek są dla mnie szczególnymi pamiątkami.
 
 
Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, mleko w proszku, kakao w proszku, miazga kakaowa, orzechy laskowe, lecytyna sojowa, wanilina.
Wartość energetyczna w 100 g: 555 kcal.
BTW: 9,09/37,54/37,54.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz