środa, 19 grudnia 2012

Das Exquisite Wald-Erdbeere biała z poziomkami


To było dawno temu, na samym początku mojej przygody z kolekcjonowaniem czekolad. Będąc z moim Ukochanym w Rossmannie, dojrzeliśmy białą czekoladą marki Das Exquisite z dodatkiem granulatu jagodowego. On, jako fan białej czekolady, koniecznie chciał jej spróbować. Ja byłam wtedy bardzo sceptycznie nastawiona do tych smakołyków. Jednakże, po degustacji tamtej tabliczki zmieniłam swoje podejście do białej czekolady. Była ona bowiem naprawdę smaczna i nie miała w sobie żadnej z negatywnych cech, z jakimi dotychczas kojarzyły mi się białe czekolady (nadmierna słodycz, nijakość, mdłość).

Gdy ostatnimi czasy zauważyłam w Rossmannie poziomkową białą nowość z Das Exquiste, ręka od razu mnie zaświerzbiła ;). Bez wahania wrzuciłam produkt do koszyka, myśląc, u uśmiechu Ukochanego, kiedy pokażę mu najnowszy zakup :).

Poziomki, jako rzadkie i trudno dostępne owoce w ogóle - tym bardziej zaskakują jako dodatek w czekoladzie. Uznałam, że jeśli rzeczywiście w tym smakołyku wyczuwalny będzie faktyczny smak poziomek - to już zasłuży on na wysoką notę. Świeże poziomki w tym sezonie jadłam tylko raz. Podczas samotnego spaceru konno po lesie, zauważyłam niepozorne krzewinki upstrzone tymi maleńkimi owockami. Zsiadałam z konia za każdym razem, gdy napotykałam na krzewy poziomek ;). Świeżo zerwane, pachnące lasem - smakowały wybornie. Koń musiał obejść się rosnącą obok trawą :).

Degustacja zakupionego produktu, zgodnie z oczekiwaniami, była udana. Czekolady Das Exquisite cechują się prostym (a więc dobrym :)) składem. Granulat poziomkowy stanowiły liofilizowane poziomki z dodatkiem cukru - nic ponadto, co się ceni. Występował w większej ilości, niż zaprezentowano na opakowaniu (To dobrze! Zazwyczaj producenci przekłamują :)). Ta czekolada rzeczywiście smakowała poziomkami :)! Drobinki granulatu były przyjemnie chrupiące. Dobrze komponowały się ze smaczną białą czekoladą. Nie było ani za słodko, ani zbyt kwaśno, sztuczności też nie wyczuwałam. Bardzo fajna rzecz. Jeśli tęsknicie za latem, koniecznie spróbujcie tej czekolady! 

Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, granulat poziomkowy 4% (poziomki sproszkowane 50%, cukier), lecytyna sojowa, naturalny aromat poziomkowy, naturalny aromat waniliowy.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 533 kcal

2 komentarze:

  1. Jakoś nie przepadam za białymi czekoladami ;) ale chyba mnie namówiłaś, tym bardziej, że uda mi się ją dostać, bo np. ta ostatnia niżej nie będzie mi dana, do Włoch się nie wybieram ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co wiem, w Rossmanach są nadal dostępne :)

    OdpowiedzUsuń