poniedziałek, 17 sierpnia 2020

Taza Chocolate Cacao Crunch ciemna 80% z komosą ryżową

 

Nie pałam wielką miłością do czekolad amerykańskiej marki Taza, jednakże gdy przed nadejściem lata robiłam zapasy w sklepie Sekretów Czekolady pomyślałam, że może warto byłoby przetestować nieznaną mi jeszcze część asortymentu tej manufaktury. Dziś prezentowana Cacao Crunch składa się w 80% z dominikańskiego kakao, które rozstało rozdrobnione tradycyjną metodą w kamiennych młynkach - to najbardziej charakterystyczna cecha czekolad Taza. Poza tym, w składzie znajduje się prażona komosa ryżowa.

Znam specyficzną, szorstką strukturę czekolad Taza i wiedziałam, że prażona komosa ryżowa doskonale będzie do niej pasować. Wprawdzie w przekroju owych ziarenek nie widzimy wiele, ale w smaku odrobinę doszły do głosu. Zapach Cacao Crunch zaskoczył mnie, gdyż skojarzył mi się z dojrzałymi brzoskwiniami.


80% kakao to spora ilość, a jednak w czekoladzie nie było zbyt mocno czuć mocy kakao - przez strukturę zdawała się być dość przytłumiona. Wprawdzie cukru tu mamy niewiele, ale odczuliśmy Cacao Crunch jako całkiem słodkie, z kontynuacją skojarzeń brzoskwiniowych oraz odrobiną wanilii. Crunch? Owszem, ale nadal przede wszystkim płynący z typowej dla Taza konsystencji czekolady, nie zaś z obecności komosy ryżowej. Choć jej przyjemny, zbożowo-orzechowy smak odznaczał się tu jedynie delikatnymi niuansami, stanowił miłą odmianę - lecz nie pogardziłabym, gdyby sypnięto tych ziarenek nieco więcej.

Taza to dobra propozycja na niewymagającą zbyt wielu refleksji degustację. Myślę, że świetnie sprawdzi się w terenie. Fani wyłącznie aksamitnych czekolad pełnych głębi nie mają u Tazy czego szukać.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, prażona komosa ryżowa, tłuszcz kakaowy, wanilia.
Masa kakaowa min. 80%.
Masa netto: 70 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz