poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Blanxart ciemna 60% z mlekiem kokosowym


Po doświadczeniach z barcelońską marką Blanxart obiecałam sobie, iż nie będę już więcej sięgać po ich produkty. Gdy jednak w sklepie Sekretów Czekolady pojawiły się Blanxarty z dodatkami, skusiłam się na jedną jedyną tabliczkę - ciemną czekoladę o 60% zawartości kakao (niepodany kraj pochodzenia), z mlekiem kokosowym, słodzoną cukrem kokosowym. Będąc na fali kokosowych czekolad po prostu musiałam ją wypróbować.


100-gramowa tabliczka podzielona na klasyczne kostki pachniała delikatnie kokosowo i bardzo apetycznie. W ustach zachowywała się bardzo aksamitnie, rozpuszczając się gładko, łatwo i miękko. Z miejsca stała się moją ulubioną czekoladą od Blanxart, co właściwie było łatwe do przewidzenia.

Smak kokosa jest tu wyraźny i oczywisty, lecz jednocześnie delikatny. Kwaskowatość (także z kokosowym akcentem) przepycha się z dość znaczą słodyczą oraz kawową palonością. W finiszu pozostaje posmak krowiego mleka w proszku. Niezależnie od kokosowości, pojawiają się skojarzenia z chrupiącą grzanką z grilla z roztopionym masłem.

 
 

Smaczna w swej prostocie czekolada, może nie przebiła jakością i spektakularnością wykonania innych niedawno próbowanych tabliczek z kokosem, nie mniej jednak, jak na Blanxart - byłam bardzo zadowolona.

Skład: ziarna kakao, cukier kokosowy 25%, mleko kokosowe 15%, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 577 kcal.
BTW: 9,8/45,8/29,3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz