niedziela, 17 maja 2020

Auro mleczna 42% Filipiny z nibsami kakaowymi


 Po niezbyt udanej ciemnej Auro z kawą, musiałam wykonać mały reset, sięgając po drugą (i ostatnią już posiadaną przeze mnie) mleczną czekoladę tej filipińskiej manufaktury bean-to-bar. Mleczna miniaturka z bananami była moim pierwszym doświadczeniem z Auro i podbiła moje serce, spodziewałam się więc, iż analogiczna opcja z nibsami kakaowymi również sprosta wymaganiom mojego podniebienia. Wszystkie tabliczki od Auro zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.


 Przez 27-gramowe maleństwo o 42% zawartości filipińskich ziaren, od spodu przebijały się wypukłości kakaowych nibsów. W przekroju były już one mniej widoczne - sprawiały wrażenie czekoladowej posypki do ciast, zatopionej w tabliczce. Znów poczułam zapach, które tak zaintrygował mnie przy pierwszych doświadczeniach z Auro - szlachetny tytoń przełamany mlekiem, niepokojące nuty ziołowe na gładkim mlecznym tle.


 Gładziutka, słodko-tłusta czekolada smakowała niczym cappuccino stracciatella - o tak, te dwa słowa najlepiej ją charakteryzują! Ewentualnie jeszcze gęsty jogurt wymieszany z grubo tartą ciemną czekoladą, ale jako takich kwaskowatych jogurtowych nut tutaj nie odnalazłam. Mleczność jest przyjemnie głęboka, zaś nibsy kakaowe bardzo delikatne i rzeczywiście najbliżej im po prostu do czekoladowej posypki. Smakują też niczym ciemna czekolada, bez wyrazistszej paloności bądź surowego posmaku, jakie często charakteryzują nibsy. Spod tego wynurzała się ten intrygujący ziołowo-tytoniowy akcent i iluzja tropikalnych owoców, których to elementów w tak smutny sposób zabrakło mi przy ciemnej tabliczce z kawą arabiką.


 Wśród maleństw od Auro czeka mnie jeszcze ciemna tabliczka z nibsami, a potem tylko i wyłącznie większe single-origin bez dodatków i... ma nadzieję, że to dopiero one prawdziwie wyrobią moje zdanie o tej jakże odległej manufakturze.

Skład: cukier trzcinowy, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, nibsy kakaowe, lecytyna sojowa, ekstrakt waniliowy.
Masa kakaowa min. 42%.
Masa netto: 27 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 540 kcal.
BTW: 7/37/44.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz