poniedziałek, 11 maja 2020

Morin Nicaragua Chuno ciemna 70%


 Również darzona przeze mnie wielką sympatią francuska manufaktura Morin zdecydowała się sięgnąć po ziarna z Nikaragui oferowane przez firmę Ingemann. Ostatnimi laty widać, iż w czekoladowym światu Ingemann intensywnie rozpropagował kakao z tego państwa, co bardzo się chwali. Morin Nicaragua Chuno Noir 70% to tabliczka, która ma charakteryzować przede wszystkim znaczną owocowością (w krótkim opisie na opakowaniu wyróżnione zostały nuty grejpfrutowe), kompleksową słodyczą opierającą się także na akcentach orzechowych i kwiatowych. Czekoladę kupiłam oczywiście w sklepie Sekretów Czekolady.


 Jakże pięknie świeżą i żywą barwą charakteryzowała się nasza czekolada! Tak klasycznie wyglądająca, 100-gramowa tabliczka o prostym podziale na kostki, zawsze wywołuje u mnie uśmiech - jakiż ja mam sentyment do Morina! Czekoladowa ślicznotka pachniała skórką jabłka oraz soczystym grejpfrutem, sugerując dużo subtelnych i naturalnych słodyczy.

W ustach każda kostka rozpuszczała się miękko i gęsto, w typowy dla Morina sposób, który bardzo cenię. Sama ta konsystencja dobrze mi się kojarzy i czerpię z niej dużo przyjemności. Zaserwowała nam przede wszystkim świeże jabłka, nieprzesadnie dojrzałe pomarańcze oraz nabite wodą mandarynki. Prosta sałatka owocowa, podana na delikatnie kawowo-orzechowym tle. Bardzo charakterystycznym skojarzeniem okazała się młoda sałata w lekkiej śmietanie - zapewne przez nagromadzenie niezbyt ciężkich, roślinnych nut.


 Morin Nicaragua Chuno Noir 70% jest opowiastką o roślinnych obliczach spokojnej, wyważonej słodyczy. Kwasków tu mało, goryczki również, zaś po degustacji na długo w ustach pozostaje poczucie czekoladowej pełni, jasnej i harmonijnej. Nie działo się tu dużo, ale to co się wydarzyło, napełniało umysł ładem. Mam w zapasach jeszcze jedną czekoladę od Morina z kakao z Nikaragui i planuję w najbliższym czasie skosztować także jej, celem porównania.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, lecytyna słonecznikowa.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 584 kcal.
BTW: 8,7/43,2/34,6.

1 komentarz: