niedziela, 12 lipca 2020

Menakao Dark Bar & Cocoa Nibs ciemna 100% z nibsami kakaowymi


Już od ponad roku zwykłam nie kupować czekolad o 100% zawartości kakao. Ich degustacje sprawiają mi o wiele mniej przyjemności niż w przypadku innych tabliczek, bowiem zazwyczaj zostaję z nimi sama - mój Mąż ciężko znosi kosztowanie setek. Gdy jednak w sklepie Sekretów Czekolady pojawiła się nowa stówka od Menakao, zdecydowałam się na zakup. Pamiętałam o wyśmienitej Bold & Punchy próbowanej już tak dawno i poczułam pociąg do najnowszej wersji 100% czekolady o Menakao - tym razem z dodatkiem kakaowych nibsów.


Dark Bar & Cocoa Nibs na pewno nie cechuje się tak intensywnie czerwonawą barwą jak Bold & Punchy, a szkoda, bo było to dla niej bardzo charakterystyczne, bardzo madagaskarskie. Zamiast tego mamy klasyczny ciemny brąz z lekkimi tylko refleksami. W zapachu jednak Madagaskar ukazuje się nam w pełnej krasie - maślankowo, cytrusowo, ziemiście, żurawinowo.  Na spodzie tabliczka w czterech garstkach pokryta została apetycznie wyglądającą kruszonką z kakaowych nibsów.


Obecnie ciężko jest mi się doszukiwać wyjątkowego bogactwa w setkach. Tę Menakao zjadłam oczywiście na raty i każde podejście do niej owszem, utwierdzało mnie w przekonaniu, iż Menakao ma na swym koncie jedne z przyjemniejszych setek. Nie umiem jednak ocenić jej tak, jak "normalne" czekolady. Nie zatrważała kwasotą czy goryczą, była bardzo wyważona. Była niczym maślanka z pulpą cytrynową i suszonymi żurawinami, do tego z akcentami ziemistych kawowych fusów. Niezbyt tłusta, miała w sobie ciekawą owocową soczystość. Dzięki nibsom, soczyście chrupiącym, jej wytrwale utrzymujące się dominujące nuty smakowe nie pozwalały popaść w monotonię.

Tak jak się spodziewałam, Menakao dało radę, w bardzo przystępny i szlachetny sposób przemieniając kakao z doliny Sambirano w 100% czekoladę. Nie sprawiło to jednak, iż zapałałam wielką chęcią do eksploracji setek innych marek, co jednak nie leżało w moich oczekiwaniach do tej degustacji.

 
Skład: ziarna kakao, nibsy kakaowe.
Masa kakaowa 100%.
Masa netto: 75 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 635,74 kcal.
BTW: 13,6/51,02/30,54.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz