poniedziałek, 13 grudnia 2021

Kacau Lime, Ginger & Black Pepper ciemna 74% Ekwador z imbirem, limonką i czarnym pieprzem


Dziś przed Wami moja druga czekolada ekwadorskiej marki Kacau - oczywiście druga w nowej odsłonie, od kiedy producent pakuje do jednego pudełka trzy małe tabliczki tego samego smaku. Wcześniej miałam już do czynienia z niejednym kolorowym wariantem smakowym od Kacau, bazującym na ziarnach Arriba Nacional. Za każdym razem, smakołyki od Kacau zdobyłam dzięki sklepowi Sekretów Czekolady. Tym razem sięgnęłam po połączenie z pozoru dość intensywne: w ciemnej czekoladzie o 74% zawartości kakao spotkały się: imbir, olejek limonkowy oraz olejek z czarnego pieprzu.


Patrząc na imbirową kruszonkę gęsto pokrywającą powierzchnie tabliczek, aż trudno nie obawiać się, iż imbir przyćmi dosłownie wszystko. W trakcie degustacji przekonałam się, iż owa kruszonka miała postać czegoś na kształt imbirowego pyłku, jakby złagodzonego czymś neutralnym. Przyznam, to dość zagadkowe - ale forma zdała egzamin. Imbir i limonka położone na kwiatowej czekoladzie tworzą niemal jedność, w przeplataniu się orzeźwiających nut smakowych. Odrobina pieprzu wypływa w tle, nie mając wielkiego wpływu na pikantność kompozycji. Tak, czekolada jest przede wszystkim orzeźwiająca, a nie pikantna. I to było w niej naprawdę dobre.


Skład: miazga kakaowa, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, imbir 13,79%, olejek limonkowy 0,14%, olejek z czarnego pieprzu 0,07%.
Masa kakaowa min. 74%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 590 kcal.
BTW: 8/47/41.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz