wtorek, 20 lipca 2021

The Swedish Cacao Company Licorice mleczna 55% Dominikana z lukrecją


Mój Mąż nie znosi lukrecji. Bywa to problematyczne, gdyż mnie czekolady z lukrecją niebywale intrygują i chętnie je kupuję. Czasem próbuję go nabrać i otworzyć do degustacji jakąś lukrecjową tabliczkę w ciemno, czekając, kiedy się zorientuje. Tym razem, w dniu moich urodzin, głośno oświadczyłam, że mam ochotę na czekoladę z lukrecją i zjemy ją razem. Najwyżej, jeśli nie będzie w stanie jej przełknąć, otrzymam całą w spadku. Tak oto, bohaterką dzisiejszej recenzji jest mleczna tabliczka od The Swedish Cacao Company stworzona z 55% dominikańskiego kakao Öko Caribe, uświetniona włoską lukrecją. Zdobyłam ją dzięki sklepowi Sekretów Czekolady.


Tafla pachnie niesamowicie świeżo. Zamiast nut typowo lukrecjowych zidentyfikowaliśmy coś na kształt bardzo mlecznej kawy doprawionej kardamonem i gałką muszkatołową.

Pierwszy kęs zatapia nas w niebywałej mleczności. To boskie połączenie klasycznych czekoladowych smaków z pełnym mlekiem, podane w gładziutki i pełen świeżości sposób - naprawdę urzeka. Zachwyciłam się, gdyż lukrecja rozwija się dopiero, gdy zdążymy się już ponapawać pyszną samą w sobie mleczną czekoladą. Sposób, w jaki podano tutaj lukrecję jest zachwycający. Dość powiedzieć, iż pomimo znacznej wyczuwalności, mój Mąż zjadł swoją część tabliczki ze smakiem... Co na to wpłynęło?

Jak już wspomniałam, lukrecja wypływa spod cudownej mlecznej czekolady, a sama w sobie jest zaskakująca i niesztampowa. Cudnie wytrawna, kojarzy się z czymś alkoholowym, na przykład dojrzałymi wiśniami w dobrym likierze. Prezentuje się tak, jakby była zamaskowana, a jednak mimo wszystko jest doskonale wyczuwalna. Ponadto idealnie równoważy się ze słodyczą, która bądź co bądź jest w tej czekoladzie intensywna. Mój Mąż zabawnie porównał nasz smakołyk do drinka, który został stworzony na bazie solidnej porcji wódki, ale wymieszany z takimi składnikami, które pozwalają tą wódkę bezproblemowo znieść.


The Swedish Cacao Company Licorice to czekolada spektakularna, luksusowa, nie do zapomnienia. Polecam każdemu, kto nie obawia się lukrecji... ba, a nawet tym, którzy się jej obawiają, ale czasem lubią się troszeczkę pobać.

Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, lukrecja.
Masa kakaowa min. 55%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 580 kcal.
BTW: 7,9/42/39.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz